2018. július 28., szombat

Anya-lánya nap

Félúton találkoztunk, ahogy szoktunk, így a mértani közép pont Bécsre esik. Kigondoltuk, hogy megnézzük a Schrönbrunnt. Kicsit túlöltöztem magam, nem tudom,milyen időjárásjelentést néztem, de nálam 23 C volt, a csillagomnál 31 C. Az övé jött be. Így bár imádom a rövid ujjú magasnyakút, kissé megsültem. Na és az új szoknya sem volt jó találat. De sebaj, lényeg, hogy együtt voltunk. Megvolt a sétatúra is. Igazán monumentális maga az építmény és a hely is. Lehet menni jó sokat. S persze már a reggeli kávésütinél is magyar srác volt a pincér. Végre finom sütit ettem. A kávé is rendben volt. Persze, nekünk egy egész nap sem elég, hogy kibeszéljük magunkat. Ahogy most sem volt. Miközben bejártuk a kastélykertet elejétől a végéig, hűsöltük a déli napsütésben a jó illatú hársfasor alatt egy kényelmes padon, miközben a kis drágám folyamatosan felvilágosításokat adott az eltévedt turistáknak angolul. Megettük a nagyon finom áfonyát aztán újra útra keltünk. A szökőkútnál olyan tumultus volt, hogy nem csináltunk közös képet. Viszont erőre kaptunk a jó vízillattól és felsétáltunk a Gloriettig. Amin megdöbbenve láttuk, hogy a latin felirat hibádzik. Közelebbről még inkább. A precíz osztrákoktól ezt nem vártuk volna. Na de sebaj, a látvány csodálatos volt. Alattunk terült el a város. Olyan hatalmas volt a zöld felület, hogy szerintem a Central park is elférne benne. Naja, nyilván az állatkert is igen nagy terület, mondjuk a szaga az érződött eléggé. Mindenfelé, de lehet, itt így szeretik.
Lesétálva végig a parkok mellett a Máriahilferstrassén haladtunk szépen gyalog, beballagva a városba. Végig  csodás éttermek és kávézók mellett vitt az utunk. Nem is tudtam errefelé ilyenek is vannak. Mondjuk, eddig azt sem tudtam, hol van a Márihilferstrasse.  Na meg a könnyező Mária, amelynek az eredetije nem könnyezett, ellentétben a másolat Magyarországon többször is.
A kellemes együtt töltött időt a Vapianoban egy ebéddel zártuk le, ahol természetesen a kecskeméti Joci főzte a látványkonyhában a fogásunkat. Isteni nap volt sok csevejjel és hosszú sétákkal. Szerencsére a legkisebb királylánykám még viszonylag közel van hozzám.

















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése